Projektuge ftw!

Nu er vinterferien slut for mit vedkommende, men jeg synes egentlig ikke det er så slemt, som mange andre går og synes. Vi 9. klasser har nemlig projektuge på min skole, så vi skal arbejde selvstændigt i grupper hele ugen ;) Så længe vi møder op kl. 08:15 på skolen, så må vi ellers tage hvorhen vi vil. Så de sidste to dage har jeg tilbragt hjemme hos min veninde Helene sammen med Øbbe (rigtige navn Kristian). Vi er nemlig i gruppe sammen, og vi laver projekt om... -trommehvirvel- UNIVERSET! Overemnet er "Verden omkring os", så der var egentlig ikke rigtigt nogle begrænsninger for hvad vi måtte vælge som underemne :P

Vi skal have skrevet en laaaaaaang report, lavet en Power Point-præsentation og lært vores tekst udenad til fremlæggelsen - stress! s:  Men vi er næsten halvvejs igennem rapporten nu, og jeg brugte dagen i dag på at lave hele vores Power Point, inklusiv to videoer: en intro og en om forfalskninger af UFOer. Overvejer at uploade det, for når man sætter lyd som åbningsmelodien til X Files og sang Lux Aeterna, så bliver det altså bare blæret xD!

Livet er egentlig bare normalt lige nu.. Jeg bruger det meste af min tid på udvekslingsforummet Cultures Shocked, og på at nørde japansk for begyndere. Jeg har besluttet mig for, at jeg vil lære Hiragana- og Katakana-alfabeterne inden sommerferien, og da der er 46 skrifttegn i hver af dem, har jeg noget af en opgave foran mig! Men min mor har lovet at hjælpe mig med at gennemgå 5 skrifttegn med mig hver dag, så håber at min klæbehjerne for en gangs skyld lever op til sit omdømme :P Lige nu kan jeg i hvert fald 9/46 Hiragana-skrifttegn. Derudover har jeg også kigget på udenlandske skoler, og jeg kan kun konkludere, at det danske skolesystem har fucket min fremtidige uddannelse op! Hvis jeg havde haft fransk i stedet for tysk (som jeg ville have det), så havde det ikke været så svært at finde et udenlandsk college jeg kunne optages i. Og hvis der var nogen som helst form for japansk undervisning, så ville det heller ikke være for meget for langt! Jeg SKAL have fundet ud af, hvad jeg skal efter mit udvekslingsår før jeg tager afsted! Argh, it's driving me nuts :(

ps. Er blevet færdig med bogen Obernewtyn, og er gået videre til Kejserens spion. Obernewtyn var faktisk ret god, og overvejer kraftigt at bestille resten af serien, når jeg engang har fået læst den bunke af bøger, som ligger og flyder på mit værelse.

4 kommentarer :: Projektuge ftw!

  1. Projektuger er så hyggelige!
    Vi havde vores i november, hvor vores paraplyemne var 'ungdomskulturer' (totalt nederen emne ._.) og min gruppes underemne var 'Studenteroprøret i '68' det hele gik super godt, især vores kreative del, hvor vi både havde PowerPoint, film, sang (lærer og censor flækkede så meget af grin da vi lige pludseligt begyndte at synge og spille til, til projekteksamen xD) og dramastykke (:
    - & as you see, kan jeg godt ide at tale om det OG høre om andres 'oplevelser' med det :P så det er jo perfect at du har projektuge nu haha xD

    Du har været kilde til inspiration hele 2 gange nu! (Du rykker frem ad xD :P) - jeg havde nemlig ingen anelse om, at der var en side hvor man kunne downloade Blogger-'designs' og endda slet ikke at den hed bloggerstyles.com :P
    Så yaaay for det! :D

  2. Ej seriously? Universet er et herligt emne XD Jeg tror vores lærere ville synes at det var for bredt et emne at vælge, så det er lidt fedt at du har om det =)
    POST VIDEOERNE IND! Det der med ufoerne lyder herre blæret haha.
    Vi havde projektuge for ikke så lang tiden siden, og gæt hvad mit produkt var? En hjemmeside XD Ikke det helt store, men det var nok til at få deres munde spærret op. Der var seriøst en der spurgte mig om vores produkt var sådan en "123-hjemmeside" and I mean GOD NO! No, just.. no.

    Nu du snakker om horoskoper.. Jeg tror ikke på dem, og jeg læser dem kun hvis jeg virkelig keder mig mere en normalt. Derfor kan jeg virkelig ikke fordrage de mange horoskoper-beskeder der kommer op i facebook, fordi størstedelen af mine venner derinde åbenbart er tilhængere af det. God. Desuden er min storesøster også hund haha :D Men grise er nu det bedste *host host*

  3. Vi har også lige haft projekt-uge og synes det er vildt vildt spændene! :D.

    Jeg havde så om klassisk musik, men hvorfor valgte du ikke at tage noget om Japan eller om japansk? Så kunne du jo lave en combo og have en undskyldning for at google efter Japan i timerne xD.

  4. Uuh, kender godt det med stress i projektuger! Da vi havde det, havde en i gruppen svineinfluenza og var ikke i skole 3 af dagene O.o jeg synes da de 2 videoer I har med lyder kreative nok! :D

    Jeg savner skam også sommeren :( :( vinter driver mig til vanvid -.- det tog mig virkeligt også lang tid at finde et design jeg gad have oppe på min blog :P

    Har du også søvnproblemer sometimes? :O Åårh, det er bare døden! :O Har ikke kunne sove ordentligt de sidste 4 dage ...>.<... det betyder at jeg heller ikke har været i skole de sidste 3 dage :( :( Møg! :/
    Bøger ER virkeligt addicting! ;D

Send en kommentar