Aase Hansen Legat

Phew, jeg har vidst været væk i nogle dage nu.. jeg har det med at forsvinde fra bloggens verden en gang i mellem. Til tider har jeg det bare som om, at der sker for mange forskellige ting til at skrive det ned - hvilket er dumt, for der sker ikke det store for mig i øjeblikket -.-' Men ak ja, what can I do?

Dagen startede ud som en helt almindelig, kedelig dag. Fysik/kemi stod på skemaet for de to første timer, så jeg var ikke ligefrem i super humør til morgen. Brugte stort set de to timer på at stene og snakke med min gode veninde Gitte, som jeg -host- "tilfældigvis" -host- er makker med :P Men men, dagen blev betydeligt bedre, da skolesekretæren kom med et brev fra komunen. Guess what? JEG HAR FÅET AASE HANSEN LEGATET! :D Okay, hvis ikke lige du bor i Halsnæs komune, så har du sikkert ingen anelse om hvad det er. Men kort sagt, så er det et legat på 1000 kr., og hvert år bliver 22 af disse legater givet til en elev i 9. klasse, som har udmærket sig i skriftlig og/eller mundtlig dansk. Min lærer havde så indstillet Helene og mig til legatet, men fordi at kun én elev fra hver klasse kan få det, trak de lod, og så endte jeg altså med at få det. Så dagen blev lige pludselig MEGET bedre ;D

Jeg er desuden også i gang med The City of Bones af Cassandra Clare - rettere, jeg er næsten færdig - da jeg har hørt så meget godt om The Mortal Instruments. Og rygterne er bestemt ikke uden grundlag! Rigtig fangende bog med et spændende univers - også selvom starten ikke rigtig hiver fat i én med det samme. Har allerede bestilt de to næste hjem ;)

Fik også brugt mit tilgodebevis til Bella i dag, så der blev lige 1 stk. Björkvin hipsters til mig :) Bagefter var jeg med i Kvickly at handle, hvor jeg lige fandt mig en dvd-tilbudspakke med Mean Girls og Clueless for en 50er, og så kunne jeg jo ikke modstå fristelsen :P Så nu har jeg noget at hygge mig med på lørdag, når jeg kommer hjem fra arbejde med bagersnask til at gumle på ;D Lille, dumme mig har nemlig sagt ja til at tage på arbejde på lørdag, plus søndag i næste uge.. Blah, hader 8 timers vagter!! Tænk på din lønseddel, Sophie, tænk på lønseddelen... -mantra-

4 kommentarer :: Aase Hansen Legat

  1. Tillykke :D

    Og tak :)

  2. Haha ja, kontrakt og aktant modellen right? :P Suuuper fedt x)
    Og ja, blæk er FOR sejt! :D
    Og sikke en dejlig side du har her :)

  3. Wow. HVOR BLÆRET.
    Ja, det er det helt rigtige ord, blæret. Vi har ikke sådan nogle legattingeltangler her i Århus, men det kunne nu være sejt. Så har man lidt mere at kæmpe for haha =) Men tillykke da!

    Jeg har det også med at forsvinde lidt fra bloggens verden nogle gange, hvilket til tider medfører, som du nok lige har oplevet, at jeg svarer ret sent tilbage på mine kommentarer. Sorry! D=

    And oh, har forresten tænkt på. Når du en dag kommer til USA ikke? Beholder du så stadig denne blog på dansk, laver du den om til engelsk, eller opretter du en ekstra? O:

  4. Gid er også fandtes sådanne legatter i den kommune jeg bor i - og så hvis det gjaldt for elever der var specielt gode i tysk, især! xD Okay, man har vel lov til at drømme, right? :P

    Btw., hvordan laver man katagorier til sine blogge, på blogspot? :s Jeg har søgt rundt på betjeningspanelet mange gange, kan bare ikke finde det! :I -.-

Send en kommentar