Emneuge: Mellemøsten

Så er endnu en uge startet. Men, men, men, det er ikke en almindelig skoleuge som normalt, men derimod en emneuge. Vi er blevet delt op så vi er sammen med vores "små/store venner", hvilket er en "venskabsklasse" med 5 års forskel. Dette vil sige, at vores små venner går i 4. klasse. Great, sikke et højt intellektuelt niveau vi når op på i den her uge! -.-'

I dag startede vi ud med at vente på den absolut misinformerede 4. klasseslærer fik uddelt os vores små venner og opfordret os til at være så meget sammen med dem som muligt. Bagefter hørte vi et foredrag om Islam, som blev holdt af en muslimsk kvinde. Personligt synes jeg det var rigtigt spændende, da jeg har det samme forhold til andre religioner som jeg har til andre kulturer - jeg synes det er vildt interessant. Men min skole er frygtelig intolerant, så selvfølgelig gik de alle sammen og gjorde grin med det hun havde sagt og kom med kommentarer om, hvor lortet de syntes det var. Jeg kan simpelthen ikke vente med at slippe for min klasse, når de opfører sig sådan. Jeg HADER intolerance og snæversynethed!

Safir - muslimen - var en rigtig god foredragsholder, og hun fortalte en masse om Islams traditioner og tankegange. Jeg synes det med at hjælpe de fattige er en fantastisk del af religionen! Hun viste os også koranen, et bedetæppe osv. Bagefter havde vi et frikvarter, som jeg brugte på at fjolle rundt ude på gangen sammen med Gitte og Helene. Jeg frøs helt vildt meget (der er altid koldt på gangen!), især fordi at Gitte havde stjålet min jakke, med den undskyldning at hendes bluse var gennemsigtig xD
Så skulle vi tage en test, for at finde ud af hvor meget vi vidste om Mellemøsten. På fredag skal vi så tage den samme test igen, for at finde ud af om vi er blevet klogere - hvilket størstedelen af skolen nok ikke er blevet.. Til sidst skulle vi høre en lille koncert med The Middle Eeast Peace Orchestra, som spillede typiske bryllupsmelodier- og sange på bl.a. arabisk. Musikken faldt ikke lige i min smag, men det var okay. Bortset fra at vi skulle sidde på gulvet - IGEN! (vi gjorde det også under foredraget) Jeg har siddet på gulvet i hele to timer i dag, og jeg kan stadig mærke det!

3 kommentarer :: Emneuge: Mellemøsten

  1. EJ?! I går i 9. og laver projektuge med en 4. klasse?! Weird O.o
    Men emnet lyder da ikke så dårligt :)

    Og det var så lidt - Og taaak! :D

  2. Du burde helt klart købe Sirenebladet udelukkende pga. af dén bog! :D Jeg har læst første side, og den ser super god ud, ligesom Tv-serien også er det! :D

    Jeg synes altid religion er et spændende emne at lære om, især at have emneuge om det! :D Har dog aldrig prøvet det -.-
    - Jeg ville godt nok ikke kunne holde ud at have undervisning sammen med en 4. klasse O.o

  3. Aaah okay, lidt bedre! Men alligevel :P 4. og 9. er der liige lovlig langt imellem efter min mening :P
    Og du har ret Braceface rules! :D

    Og kunne du have lyst til at linke? :)

Send en kommentar